Evelyns Detoxsoppa

Jag har bestämt mig för att rensa min kropp på gifter och slaggprodukter och ska därför prova på en Detoxkur. För att göra detta behöver man göra kroppens ph värde mer basiskt. Därför ska man äta råvaror som är basiska och hålla sig borta från alla kemikalier och halvfabrikat som finns i vår mat i butiken idag.
Denna kur pågår i 21 dagar och jag är nu inne på min tredje dag.
Först tyckte jag att jag knappt kunde äta något men man lär sig snabbt och jag har redan gjort en special detoxsoppa som bara innheåller detoxens bästa ingredienser.

Soppan blev Supergod och den är värd att testa varken om man går på detox eller inte!



Detoxsoppa
Du behöver:                                                                                     3 port.

  • 1/2 purjolök
  • 1 msk riven ingefära
  • 2 stora morötter
  • 1 grönsaksbuljongstärning
  • 5 sparris stänger
  • 1 stor näve broccoli
  • 1 näve spenat
  • Salt & Peppar
Börja med att skära purjolök och riva ingefära.
Fräs i olivolja i en kastrull tills löken mjuknat.
Häll i ca 8 dl vatten, buljongtärning och morötter delade i mindre bitar.
Låt koka ca 10 min eller tills morötterna känns "al dente".
Häll då i broccoli, spenat och delade bitar av sparris.
Salta och peppra efter smak och låt koka ca 3-4 minuter till.
Mixa till en slät soppa med hjälp av en stavmixer.
Din Detox middag är nu klar!

Tips!
  • Använd så mycket ekologiska varor som möjligt.
  • Man kan även ha i vitlök i soppan.
  • Servera med några ekologiska pumpakärnor för att få lite nyttiga fetter.
  • Pressa några droppar citron över soppan.

Omdöme:
Mycket God soppa som är mycket Detox vänlig. Endast basiska råvaror och soppan är Enkel 
 och Snabb att göra. Den kommer jag göra igen under mina 21 dagar!



Enjoy!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar